המרכז האקדמי רופין - ידיעון תשפ"ב 2021-2022
67 מבנה התכנית פסיכולוגיה הלימודים בתחום הפסיכולוגיה כוללים את כל קורסי החובה בפסיכולוגיה הנדרשים לשם ) בפסיכולוגיה באוניברסיטאות ובמרכז האקדמי רופין. MA קבלה לתואר מוסמך ( – בשנה ג' הסטודנטים והסטודנטיות מתנסים בעבודה מעשית קורסים התנסותיים במסגרת קורס הפרקטיקום המאפשרת להם להכיר מקרוב את העבודה היישומית בשדה בתחומים קליניים, חינוכיים וחברתיים וכן את האתיקה המקצועית בתחומים כמו פסיכולוגיה קלינית, פסיכולוגיה חינוכית ופסיכולוגיה פלילית. – הסטודנטים עורכים מחקר עצמאי בנושא שהם בוחרים, בהנחיה אישית סמינר מחקר של אחד מחברי הסגל המומחה בתחום המחקר. סמינרים לדוגמה: ממשבר לצמיחה – התמודדות אנושית מול אירועים מורכבים, שפה וזיכרון, שיפוטים וקבלת החלטות. – בוגרי תואר בפסיכולוגיה מועסקים בתפקידים טיפוליים ופרה- אפשרויות תעסוקה טיפוליים, בתחומי הפסיכולוגיה הארגונית והתעסוקתית, חווית משתמש, בחברות מיון והשמת כוח אדם, וכן בתחומים של חינוך מיוחד, ליקויי למידה ועוד. סוציולוגיה ואנתרופולוגיה תחום דעת זה עוסק בחברות ובתרבויות ובוחן את האופן שבו הסביבה מעצבת אותנו כפרטים. תכנית הלימודים מדגישה את חשיבותם של המרחב החברתי והקהילתי, את הייזום והמעורבות החברתית במרחב זה ואת חשיבות הקשר בין האקדמיה לקהילה, ומכינה את הבוגרים לתפקידים חברתיים בקהילות ובארגונים. – בסמינר המחקר נדרשים הסטודנטים לעבודה מקורית ועצמאית סמינר מחקר ומשתמשים בידע ובמיומנויות שרכשו לאורך הלימודים. נושאי העבודות מגוונים ומשתנים מדי שנה, ועסקו בעבר בסוגיות כגון האנתרופולוגיה של ההולדה, מפות מיצג ותפיסות מרחביות. - בפרקטיקום מתנסים הסטודנטים והסטודנטיות בעבודה בארגוני שינוי פרקטיקום חברתי ומגזר שלישי בתחומים כמו חינוך, הגירה, ועולם העבודה. – בוגרות ובוגרי התואר מועסקים במגוון תפקידים – במחקר, אפשרויות תעסוקה בתחומי השיווק (למשל בעריכת סקרים וקבוצות מיקוד), בחינוך ופיתוח מערכות הדרכה למגזר העסקי והציבורי, ובניהול פרויקטים במגזר השלישי ובקהילה (למשל בעמותות "עלם" ו"אחריי!", הרשות הלאומית למלחמה בסמים ועוד). הלימודים ברופין היו מקצועיים ומקיפים לאורך כל הדרך, אבל אין ספק שהערך המוסף שמבדיל את רופין ממקומות אחרים הוא היחס לסטודנטים. מהרגע הראשון היה ברור שהסגל רוצה לעזור לכל סטודנט להתפתח למיטב יכולתו ולמצוא את האפיקים אליהם הוא הכי מתחבר. אנשי הסגל היו זמינים תמיד להתייעצות, עזרה, הכוונה ואפילו שיתוף פעולה, וזה נמשך גם אחרי סיום הלימודים. בשנה השנייה ללימודיי ברופין, ראש המחלקה זימנה אותי לפגישה שבה נאמר שאם לא יהיה זה יהיה כישלון של המחלקה. PhD לי יום אחד , PhD בסיום הפגישה יצאתי לבדוק מה זה בכלל והשתעשעתי במחשבה שהן באמת מאמינות שיום אחד אהיה דוקטור... אז הנה. המערכת לא נכשלה - השיחה האקראית האגבית הזאת ליוותה אותי כל הדרך עד לסיום. תודה! תומר סביר במדעי ההתנהגות במסלול BA בפסיכולוגיה קלינית MA פסיכולוגיה. באוניברסיטה העברית. מתמחה בהתמחות קלינית במחלקה הפסיכיאטרית של בית החולים הלל יפה חדרה. מיכל טופז בחינוך למדע וטכנולוגיה מהטכניון. PhD רכזת תחום חינוך לביומימיקרי בספארי, מדריכה בחינוך לחשיבה ולפתרון בעיות בדרכים מקיימות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==